Zo ga ook jij fit de zomer in!

Het voorjaar en de zomer staat weer voor de deur, en dat betekent dat we weer dagjes naar het strand gaan, het zwembad in en lekker zonnen in de achtertuin. Nu wil je natuurlijk wel een beetje voor de dag komen in de zomer en daarom is het belangrijk om fit te zijn! Niet alleen fysiek maar ook mentaal. Een goede voorbereiding is het halve werk. Je bent nog net op tijd. Je kan een aantal dingen direct doorvoeren om zomer-klaar te worden en de beste versie van jezelf te worden! Lees in deze blogs wat je kan doen en ga fit de zomer in!

Stijlvol de zomer in

Wanneer je fit bent (geworden) wil je er natuurlijk ook stijlvol bij lopen! Denk bijvoorbeeld aan een paar Via Vai damesschoenen of voor de heren: Veja heren. Hiermee kom je heerlijk de zomer door. Voeg daarnaast nog wat accessoires toe aan je outfit en je bent er helemaal klaar voor om lekker van het zonnetje te genieten in de warme zomerdagen!

Gezonde voeding

Gezonde voeding is de basis voor een fitte lifestyle. Zorg ervoor dat je met regelmaat eet en genoeg mineralen en voedingsstoffen binnenkrijgt. Vervang vette producten met eiwitrijke producten en neem elke dag twee stuks fruit. Daarnaast is gevarieerd eten ontzettend belangrijk. Wanneer je elke dag hetzelfde krijg je ook alleen maar dezelfde voedingsstoffen binnen. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat je lichaam hieraan went en steeds minder de goede stoffen opneemt. Door te variëren blijft je lichaam steeds werken om alle goede (verschillende) voedingsstoffen op te nemen in het lichaam. Het is niet erg om af en toe iets ‘slechts’ te eten zolang het maar in balans is. Balans is key in dit verhaal. Eet je in het weekend een pizza? Zorg dan dat je de rest van de week gezond eet.

Voldoende beweging

Beweging is na voeding de belangrijkste factor om fit te worden. Beweging kan je in allerlei vormen opvatten. Zorg er in iedergeval voor dat je elke dag minimaal een uur in beweging bent. Daarnaast is het goed om drie keer per week een intensieve workout te volgen. Dit kan je doen door bijvoorbeeld hardlopen, crossfit of kickboksen. Bij een intensieve workout wordt je hele lichaam geactiveerd en het zal je veel energie kosten op dat moment. Uiteindelijk levert het alleen maar meer energie op aangezien je uithoudingsvermogen alsmaar toeneemt. Dit zorgt uiteindelijk voor dat je meer kan doen en je minder snel moe bent.

Berichten gemaakt 1

Geef een reactie

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven